Kannanotot
20.1.2020
Muistutus Marian kasvuyrityskampuksen asemakaavaehdotuksesta
Baanan tunneli Hankkeen aiemmassa liikennekaaviossa esitettiin pyöräliikenteen tavoiteverkon mukaista pyörätunnelia Baanalta Lapinlahdentielle, mutta uusimmassa 26.11.2019 päivätyssä liikennesuunnitelmassa pyörätunnelia ei enää ole. Kuten 19.12.2016 päivätyssä asemakaavan luonnoksesta laaditussa mielipiteessämme toteamme, kannatamme […]
Kannanotot
20.1.2020
Mielipide Tapiolan jalkapallostadionin asemakaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta
Espoossa Tapiolan urheilupuistoon on suunnitteilla jalkapallostadion, jonka viereen tulisi myös asuintaloja. Asemakaavan valmisteluaineistossa esitetyissä vaihtoehdoissa autopysäköinti on maanpinnan tasossa ja varsinainen stadion pysäköinnin yläpuolella kannen päällä. Ratkaisussa kävellen tai polkupyörällä […]
Kannanotot
7.1.2020
Mielipide Kalevalantien asemakaavan valmisteluaineistosta
Espoon kaupunki on käynnistänyt Tapiolassa sijaitsevan Kalevalantien kaavamuutoksen, jonka tavoitteena on kadun ajoneuvoliikenteen toimivuuden parantaminen. Tämä sisältää mm. riittävät tilavaraukset pyöräliikenteen laatureitille eli baanalle sekä jalankululle ja joukkoliikenteelle. Kalevalantien kehittäminen […]
Kannanotot
23.12.2019
Muistutus Vartiokylän ja Gotlanninkadun asemakaavaehdotuksesta
Itäkeskuksessa Gotlanninkadun varrella sijaitsevalle tontille on suunnitteilla asuinkerrostalo alueelle, jonka läpi Itäbaanan pitäisi kulkea tulevaisuudessa. Kaavaratkaisun yhteydessä laaditun liikennesuunnitelman mukaan Asujanpolku ja Itäpolku uudistetaan siten, että ne ovat osa vaiheittain […]
Kannanotot
19.12.2019
Kommentti Kansalaistori-Kaisaniemi -alikulkuun liittyvistä suunnitelmaluonnoksista
Helsingin kaupunginvaltuusto hyväksyi Kansalaistori−Kaisaniemi jalankulun ja polkupyöräilyn alikulkuyhteyden yleissuunnitelman 30.1.2019. Suunnittelu on edennyt vuoden 2019 aikana katusuunnitteluvaiheeseen, ja rakentamisen on määrä alkaa syksyllä 2020. Suunnittelun aikana valtuuston hyväksymässä yleissuunnitelmassa esitetty […]
Kannanotot
15.12.2019
Kommentti Laajasalontien katusuunnitelman luonnoksesta
Laajasalontietä ollaan muuttamassa moottoritiemäisestä autoliikenteen väylästä kaupunkimaiseksi kaduksi raitioteineen, katupuineen ja pyöräteineen. Katusuunnitelman luonnoksessa pyöräliikenteen järjestelyt on esitetty yksisuuntaisina, vaikka tavoiteverkon mukaan kadulle on esitetty kaksisuuntaista järjestelyä ja baanaa. Kaksisuuntainen […]
Kannanotot
13.12.2019
Kommentti Töölönlahden tulvasuojeluhankkeen puistosuunnitelman luonnoksesta
Helsingin kaupunki laatii parhaillaan Töölönlahden tulvasuojeluhankkeen puistosuunnitelmaa. Suunnittelu koskee Tokoinrannassa ja Kaisaniemenpuistossa junaradan itäpuolella sijaitsevaa jalankulun ja pyöräilyn siltaa ja sen lähiympäristöä. Sillan yhteyteen toteutetaan tulvapumppaamo, jotta Töölönlahden vesiä voidaan […]
Kannanotot
11.12.2019
Kommentti Porkkalankadun katusuunnitelman luonnoksesta
Porkkalankadulle suunnitellaan muutoksia liikennejärjestelyihin, kuten yksisuuntaisia pyöräteitä kadun molemmin puolin. Yksisuuntaiset pyöräliikenteen järjestelyt mahdollistavat turvallisemman ja loogisemman pyöräliikenteen kaupungissa. Suunnitelma kattaa kuitenkin vain lyhyen osuuden katua. Näin toteutettu yksisuuntaistaminen ei […]
Kannanotot
10.12.2019
Muistutus Nöykkiönkadun katusuunnitelmista
Nöykkionkadulle Espoon Latokaskessa on suunnitteilla parannuksia alueen katuverkkoon, kuten uusi pyörätie Nöykkiönkadun pohjoispuolelle sekä jalkakäytävän ja pyörätien erottelu kadun eteläpuolelle. Suunnitelmat sisältävät lisäksi mm. kaksi uutta liikenneympyrää Nöykkiönkadun ja Kaskitien […]
Kannanotot
10.12.2019
Mielipide Kauppatorin asemakaavan luonnoksesta
Helsinki valmistelee parhaillaan uutta asemakaavaa Kauppatorille. Alueelle suunnitellaan entistä sujuvampia kävelyn ja pyöräilyn yhteyksiä, huoltorakennusta torikaupan ja alueen käyttäjien tarpeisiin sekä muutosta pysäköintipaikkojen sijoittumiseen. Kauppatorin alueen kehittäminen on erittäin tervetullutta. […]