Kannanotot

Kannanotot

25.11.2024

Mielipide Mariantunnelin ja Länsibaanan yleissuunnitelmista

Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Mariantunnelin ja Länsibaanan suunnitelmia. Mariantunneli on tervetullut yhteys keskustasta länteen ja se muodostunee merkittävimmäksi pyöräreitiksi Lauttasaaren ja Espoon suuntaan. Kaisantunnelin kokemuksiin peilaten, Mariantunnelin […]

Lue lisää

Kannanotot

21.11.2024

Muistutus Länsiväylän suunnitelmasta Koivusaaren kohdalla

Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Länsiväylän suunnitelmaa Koivusaaren kohdalla. Länsibaana Suunnitelma-alueen läpi kulkeva Länsibaana on tärkeä pyöräily-yhteys Espoon ja Helsingin välillä. Mutkitteleva, pohjoiseen koukkaava linjaus ei ole asianmukainen. […]

Lue lisää

Kannanotot

15.11.2024

Mielipide Satamatunnelin asemakaavasta

Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Satamatunnelin asemakaavaa. Tarvitaanko Satamatunnelia lainkaan? Helsinki on pyrkinyt lisäämään kestävien kulkumuotojen kulkutapaosuutta. Satamatunneli sotii tätä tavoitetta vastaan. Satamatunneli tulee estämään Länsiväylän bulevardisoimisen, sillä […]

Lue lisää

Kannanotot

1.11.2024

Muistutus Lauttasaaren ja Koivusaaren katusuunnitelmista

Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Lauttasaaren ja Koivusaaren katusuunnitelmia. Länsibaana Suunnitelma-alueen läpi kulkeva Länsibaana on tärkeä pyöräily-yhteys Espoon ja Helsingin välillä. Hepo kommentoi jo 12 vuotta sitten Koivusaaren […]

Lue lisää

Kannanotot

9.9.2024

Pyörätieinvestoinneissa kaikki voittavat

Mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 9.9.2024. Keskustelu Munkkiniemenbaanan ympärillä osoittaa usein toistuvaa ymmärtämättömyyttä pyöräliikenteen investointien tarkoituksesta ja mittasuhteista. Pyöräverkkoa ei kehitetä siksi, että nykyisin pyöräilevillä olisi helpompaa. Parannuksia tarvitaan, jotta […]

Lue lisää

Kannanotot

3.9.2024

Kommentti Espoon uudesta yleiskaavasta

Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Espoon uutta yleiskaavaa. Baanat Hepo kiittää eritoten sitä, että baanaverkosto on otettu mukaan uuteen yleiskaavaan velvoittavana elementtinä. Baanaverkosto takaa turvalliset ja sujuvat yhteydet […]

Lue lisää

Kannanotot

11.6.2024

Muistutus Oulunkyläntien ympäristön asemakaavasta

Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Oulunkyläntien ympäristön asemakaavaa. Hepo pyytää kiinnittämään erityistä huomiota Kirkkoherrantien pyöräilyjärjestelyihin sekä Larin Kyöstin tien eteläpäähän lähellä Veräjämäentien risteystä. Kirkkoherrantien pyöräilyjärjestelyt Nykyinen liikennemäärä Kirkkoherrantiellä […]

Lue lisää

Kannanotot

22.4.2024

Kommentti Munkkiniemen baanan yleissuunnitelmaluonnoksesta

Helsingin seudun pyöräilijät kiittää mahdollisuudesta kommentoida Munkkiniemen baanan suunnitelmaluonnosta. Eteläisen Hesperiankadun risteys Puiston läpi kulkeva ajorata muutetaan suunnitelman mukaisesti pyörätieksi. Risteykseen tulee saada ajoesteet estämään etelästä tulevien autoilijoiden oikaiseminen pyörätietä […]

Lue lisää

Kannanotot

11.4.2024

Pyöräväylät maksetaan kuntaverolla kerätyistä varoista

Mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 11.4.2024. Pia Lindroos toivoi pyöräilijöiden liittyvän mukaan verotalkoisiin (HS 7.4.). Helsingin seudun pyöräilijät ry haluaa muistuttaa, että pyörällä, kuten kävellen ja joukkoliikenteelläkin liikkuvat maksavat jo […]

Lue lisää

Kannanotot

9.4.2024

Kommentti Kulosaaren sillan suunnitelmaluonnoksesta

Helsingin seudun pyöräilijät kiittää mahdollisuudesta kommentoida Kulosaaren sillan suunnitelmaluonnosta. Kulosaaren silta on ollut aina erittäin ongelmallinen pyöräilylle ja jalankululle talvisin. Sillalla kulkee lähes kaikki Itä-Helsingistä keskustan tai Pasilan suuntaan kohdistuva […]

Lue lisää