Kannanotot
Kannanotot
25.11.2024
Mielipide Mariantunnelin ja Länsibaanan yleissuunnitelmista
Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Mariantunnelin ja Länsibaanan suunnitelmia. Mariantunneli on tervetullut yhteys keskustasta länteen ja se muodostunee merkittävimmäksi pyöräreitiksi Lauttasaaren ja Espoon suuntaan. Kaisantunnelin kokemuksiin peilaten, Mariantunnelin […]
Kannanotot
21.11.2024
Muistutus Länsiväylän suunnitelmasta Koivusaaren kohdalla
Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Länsiväylän suunnitelmaa Koivusaaren kohdalla. Länsibaana Suunnitelma-alueen läpi kulkeva Länsibaana on tärkeä pyöräily-yhteys Espoon ja Helsingin välillä. Mutkitteleva, pohjoiseen koukkaava linjaus ei ole asianmukainen. […]
Kannanotot
15.11.2024
Mielipide Satamatunnelin asemakaavasta
Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Satamatunnelin asemakaavaa. Tarvitaanko Satamatunnelia lainkaan? Helsinki on pyrkinyt lisäämään kestävien kulkumuotojen kulkutapaosuutta. Satamatunneli sotii tätä tavoitetta vastaan. Satamatunneli tulee estämään Länsiväylän bulevardisoimisen, sillä […]
Kannanotot
1.11.2024
Muistutus Lauttasaaren ja Koivusaaren katusuunnitelmista
Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Lauttasaaren ja Koivusaaren katusuunnitelmia. Länsibaana Suunnitelma-alueen läpi kulkeva Länsibaana on tärkeä pyöräily-yhteys Espoon ja Helsingin välillä. Hepo kommentoi jo 12 vuotta sitten Koivusaaren […]
Kannanotot
9.9.2024
Pyörätieinvestoinneissa kaikki voittavat
Mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 9.9.2024. Keskustelu Munkkiniemenbaanan ympärillä osoittaa usein toistuvaa ymmärtämättömyyttä pyöräliikenteen investointien tarkoituksesta ja mittasuhteista. Pyöräverkkoa ei kehitetä siksi, että nykyisin pyöräilevillä olisi helpompaa. Parannuksia tarvitaan, jotta […]
Kannanotot
3.9.2024
Kommentti Espoon uudesta yleiskaavasta
Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Espoon uutta yleiskaavaa. Baanat Hepo kiittää eritoten sitä, että baanaverkosto on otettu mukaan uuteen yleiskaavaan velvoittavana elementtinä. Baanaverkosto takaa turvalliset ja sujuvat yhteydet […]
Kannanotot
11.6.2024
Muistutus Oulunkyläntien ympäristön asemakaavasta
Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kiittää mahdollisuudesta kommentoida Oulunkyläntien ympäristön asemakaavaa. Hepo pyytää kiinnittämään erityistä huomiota Kirkkoherrantien pyöräilyjärjestelyihin sekä Larin Kyöstin tien eteläpäähän lähellä Veräjämäentien risteystä. Kirkkoherrantien pyöräilyjärjestelyt Nykyinen liikennemäärä Kirkkoherrantiellä […]
Kannanotot
22.4.2024
Kommentti Munkkiniemen baanan yleissuunnitelmaluonnoksesta
Helsingin seudun pyöräilijät kiittää mahdollisuudesta kommentoida Munkkiniemen baanan suunnitelmaluonnosta. Eteläisen Hesperiankadun risteys Puiston läpi kulkeva ajorata muutetaan suunnitelman mukaisesti pyörätieksi. Risteykseen tulee saada ajoesteet estämään etelästä tulevien autoilijoiden oikaiseminen pyörätietä […]
Kannanotot
11.4.2024
Pyöräväylät maksetaan kuntaverolla kerätyistä varoista
Mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 11.4.2024. Pia Lindroos toivoi pyöräilijöiden liittyvän mukaan verotalkoisiin (HS 7.4.). Helsingin seudun pyöräilijät ry haluaa muistuttaa, että pyörällä, kuten kävellen ja joukkoliikenteelläkin liikkuvat maksavat jo […]
Kannanotot
9.4.2024
Kommentti Kulosaaren sillan suunnitelmaluonnoksesta
Helsingin seudun pyöräilijät kiittää mahdollisuudesta kommentoida Kulosaaren sillan suunnitelmaluonnosta. Kulosaaren silta on ollut aina erittäin ongelmallinen pyöräilylle ja jalankululle talvisin. Sillalla kulkee lähes kaikki Itä-Helsingistä keskustan tai Pasilan suuntaan kohdistuva […]