Kannanotot

Kannanotot

12.10.2021

Muistutus Pasilankadun katusuunnitelmasta

Esterinportti Esterinportin suunnalta tulee merkittävä länsi-itä -suuntainen pyöräliikenteen pääreitti. Tämä tulee linjata suoraan Pasilansillan pyörätielle, eikä suunnitelman mukaisesti mutkitellen. Palkkatilanportin ja Veturitien alue Katusuunnitelmassa on etelään päin ajettaessa Palkkatilanportin kohdalla […]

Lue lisää

Kannanotot

12.10.2021

Kommentti Koirasaarentien katusuunnitelmien luonnoksista

Koirasaarentien ja Gunillantien liikenneympyrä Pyöräliikenteen suunnitteluohjeen mukaan pyöräliikenne voidaan ohjata yksisuuntaisilta pyöräilyjärjestelyiltä kiertotilaan, mikäli liikenneympyrä on riittävän rauhallinen. Jos liikennettä on runsaasti, pyöräilyä ei tule ohjata kiertotilaan, vaan se tulee […]

Lue lisää

Kannanotot

12.10.2021

Muistutus Mechelininkadun ja Pohjoisen Rautatiekadun katusuunnitelmista

Suunnitelmassa on kolme pyöräliikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta heikentävää kohtaa: Mechelininkadun ylitys sekä Pohjoisen Rautatiekadun ylitys Baanalta nousevan rampin kohdalla ja Lapinlahdenkadun kohdalla. Mechelininkadun ylitys Pyrkimys linjata pyöräliikenne Pohjoisen Rautatiekadun pohjoisreunan […]

Lue lisää

Kannanotot

9.10.2021

Pyöräliikenteen baanasuunnitelmat korjattava Backaksen elämyspuistossa

Mielipidekirjoitus on julkaistu Vantaan Sanomissa 9.10.2021. Vantaan kaupunki on julkaissut Backaksen elämyspuiston kaavaluonnoksen. Suunnitelma sisältää hälyttäviä puutteita jalankulku- ja pyöräliikenteen turvallisuudessa ja sujuvuudessa. Baanalla tarkoitetaan nopeaa ja laadukasta pyöräliikenteen reittiä. […]

Lue lisää

Kannanotot

31.8.2021

Kommentti Hakaniemensillan ja Siltavuorenrannan katusuunnitelmien luonnoksista

Hakaniemensillan alikulku Suunnitelmassa on yksi merkittävä pyöräliikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta heikentävä kohta: Hakaniemensillan alikulku Signe Branderin terassilla. Pyrkimys linjata baana liikennevalojen ohi alikulun kautta Hakaniemensillan ali on lähtökohtaisesti erittäin kannatettava. […]

Lue lisää

Kannanotot

16.6.2021

Lausunto Helsingin Liikenneturvallisuuden kehittämisohjelmasta

Kiitämme Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialaa mahdollisuudesta lausua liikenneturvallisuuden kehittämisohjelmasta. Kehittämisohjelmassa on useita erinomaisia linjauksia liikenneturvallisuuden kehittämiseksi myös pyöräliikenteen osalta. Erityisen hienoa on mm. liikenteen rauhoittaminen, joka parantaa kaikkien liikkujien turvallisuutta […]

Lue lisää

Kannanotot

17.5.2021

Kommentti Mannerheimintien liikennesuunnitelman luonnoksesta välillä Helsinginkatu – Reijolankatu

Pyörätiet Mannerheimintien tällekin osuudelle ovat tervetullut parannus pohjois-eteläsuuntaiselle pyöräliikenteelle. Vaikka samaan suuntaan onkin pyöräily-yhteys Urheilukadun kautta, tätä kaksisuuntaiseksi toteutettua yhteyttä on vaikea sovittaa sujuvaksi Mannerheimintielle osin jo toteutettuihin yksisuuntaisiin pyöräliikennejärjestelyihin. […]

Lue lisää

Kannanotot

26.4.2021

Muistutus Kyläsepäntien kaava-alueen katusuunnitelmista

Stensintie Stensintie on keskeinen yhteys Kauniaisten ja Kaakkois-Espoon välillä. Stensintie on lyhin reitti Kauniaisten ja Kehä II:n välillä, ja Nihtisillan kautta kulkevaan reittiin verrattuna suunnilleen samanpituinen Mankkaan ja Turvesuontien suuntaan. […]

Lue lisää

Kannanotot

1.2.2021

Muistutus Matroonanportin katusuunnitelmasta

Matroonanportissa, Luoteisrinteessä ja Matroonankadulla pyöräliikenne kulkee  sekaliikenteessä, mikä on tällaisilla hiljaisilla asuinkaduilla sopiva ratkaisu. Vielä parempi ratkaisu olisi pyöräkatu, joita tulisi jatkossa rakentaa tämäntyyppisille kaduille enemmän. Sivukadun (Matroonanportti) sekaliikennejärjestelyn ja […]

Lue lisää

Kannanotot

26.1.2021

Muistutus Leppävaaran keskuksen asemakaavaehdotuksesta

Baanan linjaus ja laatutaso Rantaradanbaana kulkee nimensä mukaisesti rantaradan vierellä samassa ratakäytävässä junaradan kanssa. Tällä linjauksella on useita etuja. Koska junarata kulkee suoraan, ilman suuria korkeuseroja eikä se risteä samassa […]

Lue lisää