Kannanotot
Kannanotot
12.10.2021
Muistutus Pasilankadun katusuunnitelmasta
Esterinportti Esterinportin suunnalta tulee merkittävä länsi-itä -suuntainen pyöräliikenteen pääreitti. Tämä tulee linjata suoraan Pasilansillan pyörätielle, eikä suunnitelman mukaisesti mutkitellen. Palkkatilanportin ja Veturitien alue Katusuunnitelmassa on etelään päin ajettaessa Palkkatilanportin kohdalla […]
Kannanotot
12.10.2021
Kommentti Koirasaarentien katusuunnitelmien luonnoksista
Koirasaarentien ja Gunillantien liikenneympyrä Pyöräliikenteen suunnitteluohjeen mukaan pyöräliikenne voidaan ohjata yksisuuntaisilta pyöräilyjärjestelyiltä kiertotilaan, mikäli liikenneympyrä on riittävän rauhallinen. Jos liikennettä on runsaasti, pyöräilyä ei tule ohjata kiertotilaan, vaan se tulee […]
Kannanotot
12.10.2021
Muistutus Mechelininkadun ja Pohjoisen Rautatiekadun katusuunnitelmista
Suunnitelmassa on kolme pyöräliikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta heikentävää kohtaa: Mechelininkadun ylitys sekä Pohjoisen Rautatiekadun ylitys Baanalta nousevan rampin kohdalla ja Lapinlahdenkadun kohdalla. Mechelininkadun ylitys Pyrkimys linjata pyöräliikenne Pohjoisen Rautatiekadun pohjoisreunan […]
Kannanotot
9.10.2021
Pyöräliikenteen baanasuunnitelmat korjattava Backaksen elämyspuistossa
Mielipidekirjoitus on julkaistu Vantaan Sanomissa 9.10.2021. Vantaan kaupunki on julkaissut Backaksen elämyspuiston kaavaluonnoksen. Suunnitelma sisältää hälyttäviä puutteita jalankulku- ja pyöräliikenteen turvallisuudessa ja sujuvuudessa. Baanalla tarkoitetaan nopeaa ja laadukasta pyöräliikenteen reittiä. […]
Kannanotot
31.8.2021
Kommentti Hakaniemensillan ja Siltavuorenrannan katusuunnitelmien luonnoksista
Hakaniemensillan alikulku Suunnitelmassa on yksi merkittävä pyöräliikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta heikentävä kohta: Hakaniemensillan alikulku Signe Branderin terassilla. Pyrkimys linjata baana liikennevalojen ohi alikulun kautta Hakaniemensillan ali on lähtökohtaisesti erittäin kannatettava. […]
Kannanotot
16.6.2021
Lausunto Helsingin Liikenneturvallisuuden kehittämisohjelmasta
Kiitämme Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialaa mahdollisuudesta lausua liikenneturvallisuuden kehittämisohjelmasta. Kehittämisohjelmassa on useita erinomaisia linjauksia liikenneturvallisuuden kehittämiseksi myös pyöräliikenteen osalta. Erityisen hienoa on mm. liikenteen rauhoittaminen, joka parantaa kaikkien liikkujien turvallisuutta […]
Kannanotot
17.5.2021
Kommentti Mannerheimintien liikennesuunnitelman luonnoksesta välillä Helsinginkatu – Reijolankatu
Pyörätiet Mannerheimintien tällekin osuudelle ovat tervetullut parannus pohjois-eteläsuuntaiselle pyöräliikenteelle. Vaikka samaan suuntaan onkin pyöräily-yhteys Urheilukadun kautta, tätä kaksisuuntaiseksi toteutettua yhteyttä on vaikea sovittaa sujuvaksi Mannerheimintielle osin jo toteutettuihin yksisuuntaisiin pyöräliikennejärjestelyihin. […]
Kannanotot
26.4.2021
Muistutus Kyläsepäntien kaava-alueen katusuunnitelmista
Stensintie Stensintie on keskeinen yhteys Kauniaisten ja Kaakkois-Espoon välillä. Stensintie on lyhin reitti Kauniaisten ja Kehä II:n välillä, ja Nihtisillan kautta kulkevaan reittiin verrattuna suunnilleen samanpituinen Mankkaan ja Turvesuontien suuntaan. […]
Kannanotot
1.2.2021
Muistutus Matroonanportin katusuunnitelmasta
Matroonanportissa, Luoteisrinteessä ja Matroonankadulla pyöräliikenne kulkee sekaliikenteessä, mikä on tällaisilla hiljaisilla asuinkaduilla sopiva ratkaisu. Vielä parempi ratkaisu olisi pyöräkatu, joita tulisi jatkossa rakentaa tämäntyyppisille kaduille enemmän. Sivukadun (Matroonanportti) sekaliikennejärjestelyn ja […]
Kannanotot
26.1.2021
Muistutus Leppävaaran keskuksen asemakaavaehdotuksesta
Baanan linjaus ja laatutaso Rantaradanbaana kulkee nimensä mukaisesti rantaradan vierellä samassa ratakäytävässä junaradan kanssa. Tällä linjauksella on useita etuja. Koska junarata kulkee suoraan, ilman suuria korkeuseroja eikä se risteä samassa […]