Kannanotot

Kannanotot

11.12.2019

Kommentti Porkkalankadun katusuunnitelman luonnoksesta

Porkkalankadulle suunnitellaan muutoksia liikennejärjestelyihin, kuten yksisuuntaisia pyöräteitä kadun molemmin puolin. Yksisuuntaiset pyöräliikenteen järjestelyt mahdollistavat turvallisemman ja loogisemman pyöräliikenteen kaupungissa. Suunnitelma kattaa kuitenkin vain lyhyen osuuden katua. Näin toteutettu yksisuuntaistaminen ei […]

Lue lisää

Kannanotot

10.12.2019

Muistutus Nöykkiönkadun katusuunnitelmista

Nöykkionkadulle Espoon Latokaskessa on suunnitteilla parannuksia alueen katuverkkoon, kuten uusi pyörätie Nöykkiönkadun pohjoispuolelle sekä jalkakäytävän ja pyörätien erottelu kadun eteläpuolelle. Suunnitelmat sisältävät lisäksi mm. kaksi uutta liikenneympyrää Nöykkiönkadun ja Kaskitien […]

Lue lisää

Kannanotot

10.12.2019

Mielipide Kauppatorin asemakaavan luonnoksesta

Helsinki valmistelee parhaillaan uutta asemakaavaa Kauppatorille. Alueelle suunnitellaan entistä sujuvampia kävelyn ja pyöräilyn yhteyksiä, huoltorakennusta torikaupan ja alueen käyttäjien tarpeisiin sekä muutosta pysäköintipaikkojen sijoittumiseen. Kauppatorin alueen kehittäminen on erittäin tervetullutta. […]

Lue lisää

Kannanotot

14.11.2019

Kommentti Kulosaaren puistotien katusuunnitelmaluonnoksesta

Kulosaaren puistotielle on suunnitteilla pyöräkatu, joka toimisi osana pyöräliikenteen pääreittiä, Itäbaanaa. Katusuunnitelmien luonnosversiot olivat kommentoitavina elo-syyskuussa 2019. Toteutuessaan Kulosaaren puistotien muuttaminen pyöräkaduksi tuo selkeän parannuksen kadun nykytilaan. Vaikka suunnitelma onkin […]

Lue lisää

Kannanotot

8.11.2019

Muistutus Uusimaa-kaava 2050 -kaavaehdotuksesta

Maakuntakaava on kaavoituksen ylin taso, joka ohjaa yleis- ja asemakaavoitusta sekä muuta alueidenkäyttöä. Maakuntakaavassa esitetään alueidenkäytön ja yhdyskuntarakenteen periaatteet sekä osoitetaan maakunnan kehittämisen kannalta tarpeellisia aluevarauksia ja yleispiirteisiä sijainteja maakunnallisesti […]

Lue lisää

Kannanotot

20.10.2019

Kommentti luonnoksesta Hietaniemenkadun, Merikannontien ja Hietakannaksentien liikennejärjestelyiksi

Hietaniemenkadun, Hietakannaksentien ja Merikannontien liikennejärjestelyihin suunnitellaan parhaillaan muutoksia. Kaupungin tavoitteena on parantaa jalankulku- ja pyöräliikenteen turvallisuutta sekä ohjata runsasta autoliikenteen läpiajoa alueen pääkadulle, Mechelininkadulle. Suunnitelmien mukaan pyöräliikenne siirrettäisiin ajoradalle ja […]

Lue lisää

Kannanotot

1.10.2019

Kävelykeskustan, joukkoliikenteen ja pyöräilyn kehittämistä jatkettava ilman keskustatunnelia

Helsingin kaupunkiympäristölautakunnalle 1.10.2019 Helsingin kaupunki on asettanut tavoitteeksi vähentää hiilidioksidipäästöjä ja edistää joukkoliikennettä, kävelyä ja pyöräilyä. Esitetty maanalainen kokoojakatu eli keskustatunneli on ristiriidassa näiden tavoitteiden kanssa. Kävelykeskustaa voidaan laajentaa ilman […]

Lue lisää

Kannanotot

28.9.2019

Turvallinen kävely ja pyöräliikenne Lauttasaaren sillalla taattava

Mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 22.9.2019. Lauttasaaren sillan työmaan aikaisissa liikennejärjestelyissä kävely ja pyöräliikenne on ohjattu samaan kapeaan tilaan. Ratkaisu on erikoinen, kun huomioidaan, että kyseessä on Helsingin vilkasliikenteisin pyöräväylä. […]

Lue lisää

Kannanotot

21.9.2019

Mannerheimintien pyöräkaistoilla poljetaan paikallaan

Mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 31.8.2019. Helsingin kaupunki on viime vuosina tehnyt hyvää työtä pyöräliikenteen edistämiseksi. Etenkin infrastruktuurin parannuksina on saatu baanoja ja pyöräkaistoja. Keskustassa pyöräliikenteen isona pullonkaulana on Mannerheimintie […]

Lue lisää

Kannanotot

31.8.2018

Alikulku on vaihtoehdoista paras

HePo on tyytyväinen että suunnitellaan oikoreittiä Kansalaistorin ja Kaisaniemenpuiston välille. On tärkeää että tulee vaihtoehto päärautatieaseman kiertämiselle tai Linnunlaulun mäkien kiipeämiselle, varsinkin pyöräliikenteen kasvaessa voimakkaasti. Tämä tulee nopeuttamaan itä-länsisuuntaista pyöräliikennettä ja parantamaan jalankulun ja pyöräliikenteen turvallisuutta päärautatieaseman edessä merkittävästi.

Lue lisää