Kannanotot
Kannanotot
28.8.2018
HePon kommentti Lauttasaaren sillan katusuunnitelmaluonnoksista
HePo on tyytyväinen että sillalle esitetään rakennettavaksi yksisuuntaiset pyörätiet kolmeen tasoon. Pyöräliikenteen määrä sillalla on erittäin suuri ja kasvanee edelleen tulevina vuosina. Suunnitelma noudattaa myös kaupungin linjauksia pyöräteiden rakenteesta. On hyvä että Lauttasaarentien ja Porkkalankadun liikennesuunnitelmia aletaan uudistaa, sillä myös siltaa edeltävät pyöräliikenteen ratkaisut kaipaavat päivitystä sillan peruskorjauksen yhteydessä.
Kannanotot
19.8.2018
Pyöräilijän kiilaaminen ajoradalla on erittäin vaarallista
Helsingin sanomat uutisoi 16.8. pyöräilijän joutuneen linja-auton kiilaamaksi ajaessaan ajoradalla. Tällaista pyöräilijän “kouluttamista” kiilaamalla tapahtuu sen vaarallisuuteen nähden aivan liikaa. Toki on samaan hengenvetoon sanottava että liikennekulttuuri on tämän osalta parantunut ilahduttavasti viime vuosina.
Kannanotot
15.8.2018
Kommentti Läntisen Tarvonsillan suunnitelmaluonnoksista
Espoon kaupunki suunnittelee parhaillaan vanhan huonokuntoisen kelluvan ponttonisillan korvaamista uudella kiinteällä sillalla Tarvossa Helsingin ja Espoon rajalla. Silta on osa Tarvonbaanaa, vilkasta pyöräliikenteen väylää, joka on yksi neljästä tärkeimmästä yhteydestä […]
Kannanotot
5.6.2018
Kommentti Jousensillan suunnitelmaluonnoksista
Espoon kaupunki suunnittelee Jousensillan rakentamista Merituulentien ylitse lähelle Urheilupuiston metroasemaa. Sillan on tarkoitus palvella jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Helsingin Polkupyöräilijät ry (HePo) kiittää Espoon kaupunkia siitä, että se aikoo ryhtyä poistamaan […]
Kannanotot
17.5.2018
Helsingin Polkupyöräilijät vaatii Kansalaistorin työmaan poikkeusjärjestelyjen parantamista
Avoin kirje Helsingin kaupungilleKaupunkiympäristön toimialaRakennusten ja yleisten alueiden palvelukokonaisuus Näkemämme suunnitelmat kansalaistorin työmaan poikkeusjärjestelyistä eivät ole riittäviä takaamaan sujuvaa ja turvallista pyöräliikennettä alueella, eivätkä ne ole pyöräliikenteen osalta riittävällä tarkkuudella. […]
Kannanotot
4.5.2018
Kommentti Helsinginkadun ja Läntisen Brahenkadun katusuunnitelmaluonnoksista
Helsinginkadun perusratkaisu siirtyä yksisuuntaisiin pyöräteihin on hyvä ja suunnitelma sisältää monia parannuksia nykytilanteeseen. Näemme siinä kuitenkin myös parannusmahdollisuuksia. Yksisuuntaisen ja kaksisuuntaisen infran liitoskohdat Suurin ongelma on yksi- ja kaksisuuntaisen pyöräinfran […]
Kannanotot
23.4.2018
Kommentti Kauppatorin asemakaavasta ja asemakaavan muutoksesta
Helsingin Polkupyöräilijät lähetti Helsingin kaupungille 23.4.2018 kommentin Kauppatorin asemakaavasta ja asemakaavan muutoksesta. Helsingin Polkupyöräilijät on tyytyväinen siihen että Kauppatorin aluetta kehitetään. Alueen läpi kulkee paljon pyöräliikennettä ja sen turvallisuuden ja […]