Kannanotot
Kannanotot
15.1.2021
Mielipide Vantaan ratikan osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta
Pyöräliikenne vuonna 2030 Suunnittelussa on kaikilta osin pidettävä mielessä kohdevuosi 2030 ja sen jälkeinen aika. Tämä tarkoittaa mm. voimakkaasti kasvanutta pyöräliikenteen määrää ja kulkutapaosuutta, ympärivuotista pyöräliikennettä, ja sähköavusteisilla kuormapyörillä tapahtuvaa […]
Kannanotot
30.12.2020
Mielipide Hämeenlinnanväylän ja Kuninkaantammen eritasoliittymän sekä näihin liittyvien katujen ja asemakaavan suunnitelmaluonnoksista
Yleistä suunnittelun lähtökohdista ja maankäytöstä Hämeenlinnanväylän tiesuunnitelma ja siihen liittyvät katusuunnitelmat sisältävät selkeitä parannuksia nykytilaan, kuten Kaarelantien ja Kanneltien ylittävät sillat sekä pyörätien jatkuminen keskeytyksettä Hämeenlinnanväylän itäpuolella. Kannatamme näiden parannusten […]
Kannanotot
8.12.2020
Kommentti Jokiniementien ja Larin Kyöstin tien katusuunnitelmien luonnoksista
Jokiniementien pyöräliikenteen järjestely Jokiniementie on vilkkaasti liikennöity paikallinen kokoojakatu. Koko Veräjämäen ja Veräjälaakson liikenne kulkee tämän kadun kautta ja moottoriajoneuvojen määrän vuorokaudessa arvioidaan olevan 5400 (lähde). Kyseisillä kaduilla kulkee myös […]
Kannanotot
1.12.2020
Kommentti Mannerheimintien, Korppaanmäentien, Nauvontien ja Koroistentien katusuunnitelmien luonnoksista
Korppaanmäentie Korppaanmäentie on paikallinen kokoojakatu, joka on Haapalahdenkadun ympäristön ja Korppaanmäentien varren asukkaiden ainoa suora pyöräliikenteen yhteys Mannerheimintielle. Kadulla on nykyisin molemminpuoliset kaksisuuntaiset yhdistetyt jalkakäytävät ja pyörätiet ja osan matkaa […]
Kannanotot
1.12.2020
Kommentti Zaidankadun katusuunnitelman luonnoksesta
Paciuksenkadun ja Zaidankadun väliin on suunnitteilla uusi sairaalarakennus, Tammisairaala. Sairaalan rakentaminen edellyttää Zaidankadulle tehtäviä muutoksia, joita kaupunki parhaillaan suunnittelee. Tammisairaalan ja Meilahden liikuntapuiston lisäksi Zaidankatu palvelee osana pyöräliikenteen baanaverkkoa. Nopeusvarmistettu […]
Kannanotot
16.6.2020
Kommentti Itäväylän reunapuiston suunnitelmaluonnoksesta
Helsingin Polkupyöräilijät ry toivoo eräitä muutoksia esilläolleisiin Itäväylän reunapuiston suunnitelmaluonnoksiin. Muutokset parantaisivat pyöräilyolosuhteita ja pyöräilyn turvallisuutta tulevalla, todennäköisesti hyvin vilkkaasti liikennöidyllä Itäbaanalla. Hiihtomäentien risteys Hiihtomäentien risteys on epäselvä ilman käsitystä, […]
Kannanotot
26.4.2020
Kommentti Hämeentien liikenteenohjaussuunnitelmasta
Hämeentien ja sen ympäristön liikenteenohjaussuunnitelma välillä Siltasaarenkatu – Mäkelänkatu hyväksyttiin viranhaltijapäätöksellä 27.3.2020. Toisin kuin kaavoihin ja katusuunnitelmiin, liikenteenohjaussuunnitelmiin ei voi mitenkään tutustua eikä niitä voi kommentoida ennen suunnitelmien hyväksymistä. Hämeentien […]
Kannanotot
23.4.2020
Mielipide Puolarintien asemakaavasta
Kestävä Espoo -ohjelman mukaan tavoitteena on edistää kestävää liikkumista niin, että Espoossa asuvien ja työskentelevien jalankulun, pyöräilyn, joukkoliikenteen ja uusien liikkumispalvelujen kulkumuoto-osuus kasvaa. Asemakaavan valmisteluaineistossa esitetyn uuden autoliikennettä palvelevan katuyhteyden […]
Kannanotot
1.4.2020
Kommentti Tattariharjuntien ja Ilmasillantien katusuunnitelmien luonnoksista
Helsingin Polkupyöräilijät ry pitää positiivisena kehityksenä sitä, että yksisuuntaisia pyöräliikenteen järjestelyitä toteutetaan kantakaupungin ulkopuolellakin ja näin parannetaan pyöräliikenteen verkkoa myös esikaupunkialueilla. Onnistuessaan yksisuuntaiset pyöräliikenteen järjestelyt parantavat turvallisuutta etenkin risteyksissä ja […]
Kannanotot
30.3.2020
Muistutus Ainonaukion, Korkeakouluaukion ja Otaniementien katusuunnitelmista
Otaniemen kampusalue on erittäin vilkasta jalankulkualuetta ja lisäksi alueella on runsaasti sekä alueen sisäistä että läpikulkevaa pyöräliikennettä. Tällä hetkellä näitä liikennemääriä ei ole riittävästi huomioitu erityisesti metroaseman ja Väreen ympäristössä, […]