Kannanotot

Kannanotot

15.1.2021

Mielipide Vantaan ratikan osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta

Pyöräliikenne vuonna 2030 Suunnittelussa on kaikilta osin pidettävä mielessä kohdevuosi 2030 ja sen jälkeinen aika. Tämä tarkoittaa mm. voimakkaasti kasvanutta pyöräliikenteen määrää ja kulkutapaosuutta, ympärivuotista pyöräliikennettä, ja sähköavusteisilla kuormapyörillä tapahtuvaa […]

Lue lisää

Kannanotot

30.12.2020

Mielipide Hämeenlinnanväylän ja Kuninkaantammen eritasoliittymän sekä näihin liittyvien katujen ja asemakaavan suunnitelmaluonnoksista

Yleistä suunnittelun lähtökohdista ja maankäytöstä Hämeenlinnanväylän tiesuunnitelma ja siihen liittyvät katusuunnitelmat sisältävät selkeitä parannuksia nykytilaan, kuten Kaarelantien ja Kanneltien ylittävät sillat sekä pyörätien jatkuminen keskeytyksettä Hämeenlinnanväylän itäpuolella. Kannatamme näiden parannusten […]

Lue lisää

Kannanotot

8.12.2020

Kommentti Jokiniementien ja Larin Kyöstin tien katusuunnitelmien luonnoksista

Jokiniementien pyöräliikenteen järjestely Jokiniementie on vilkkaasti liikennöity paikallinen kokoojakatu. Koko Veräjämäen ja Veräjälaakson liikenne kulkee tämän kadun kautta ja moottoriajoneuvojen määrän vuorokaudessa arvioidaan olevan 5400 (lähde). Kyseisillä kaduilla kulkee myös […]

Lue lisää

Kannanotot

1.12.2020

Kommentti Mannerheimintien, Korppaanmäentien, Nauvontien ja Koroistentien katusuunnitelmien luonnoksista

Korppaanmäentie Korppaanmäentie on paikallinen kokoojakatu, joka on Haapalahdenkadun ympäristön ja Korppaanmäentien varren asukkaiden ainoa suora pyöräliikenteen yhteys Mannerheimintielle. Kadulla on nykyisin molemminpuoliset kaksisuuntaiset yhdistetyt jalkakäytävät ja pyörätiet ja osan matkaa […]

Lue lisää

Kannanotot

1.12.2020

Kommentti Zaidankadun katusuunnitelman luonnoksesta

Paciuksenkadun ja Zaidankadun väliin on suunnitteilla uusi sairaalarakennus, Tammisairaala. Sairaalan rakentaminen edellyttää Zaidankadulle tehtäviä muutoksia, joita kaupunki parhaillaan suunnittelee. Tammisairaalan ja Meilahden liikuntapuiston lisäksi Zaidankatu palvelee osana pyöräliikenteen baanaverkkoa. Nopeusvarmistettu […]

Lue lisää

Kannanotot

16.6.2020

Kommentti Itäväylän reunapuiston suunnitelmaluonnoksesta

Helsingin Polkupyöräilijät ry toivoo eräitä muutoksia esilläolleisiin Itäväylän reunapuiston suunnitelmaluonnoksiin. Muutokset parantaisivat pyöräilyolosuhteita ja pyöräilyn turvallisuutta tulevalla, todennäköisesti hyvin vilkkaasti liikennöidyllä Itäbaanalla. Hiihtomäentien risteys Hiihtomäentien risteys on epäselvä ilman käsitystä, […]

Lue lisää

Kannanotot

26.4.2020

Kommentti Hämeentien liikenteen­ohjaus­suunnitelmasta

Hämeentien ja sen ympäristön liikenteenohjaussuunnitelma välillä Siltasaarenkatu – Mäkelänkatu hyväksyttiin viranhaltijapäätöksellä 27.3.2020. Toisin kuin kaavoihin ja katusuunnitelmiin, liikenteen­ohjaus­suunnitelmiin ei voi mitenkään tutustua eikä niitä voi kommentoida ennen suunnitelmien hyväksymistä. Hämeentien […]

Lue lisää

Kannanotot

23.4.2020

Mielipide Puolarintien asemakaavasta

Kestävä Espoo -ohjelman mukaan tavoitteena on edistää kestävää liikkumista niin, että Espoossa asuvien ja työskentelevien jalankulun, pyöräilyn, joukkoliikenteen ja uusien liikkumispalvelujen kulkumuoto-osuus kasvaa. Asemakaavan valmisteluaineistossa esitetyn uuden autoliikennettä palvelevan katuyhteyden […]

Lue lisää

Kannanotot

1.4.2020

Kommentti Tattariharjuntien ja Ilmasillantien katusuunnitelmien luonnoksista

Helsingin Polkupyöräilijät ry pitää positiivisena kehityksenä sitä, että yksisuuntaisia pyöräliikenteen järjestelyitä toteutetaan kantakaupungin ulkopuolellakin ja näin parannetaan pyöräliikenteen verkkoa myös esikaupunkialueilla. Onnistuessaan yksisuuntaiset pyöräliikenteen järjestelyt parantavat turvallisuutta etenkin risteyksissä ja […]

Lue lisää

Kannanotot

30.3.2020

Muistutus Ainonaukion, Korkeakouluaukion ja Otaniementien katusuunnitelmista

Otaniemen kampusalue on erittäin vilkasta jalankulkualuetta ja lisäksi alueella on runsaasti sekä alueen sisäistä että läpikulkevaa pyöräliikennettä. Tällä hetkellä näitä liikennemääriä ei ole riittävästi huomioitu erityisesti metroaseman ja Väreen ympäristössä, […]

Lue lisää