Kannanotot

Kannanotot

20.10.2023

Kommentti Munkkiniemenbaanan suunnitelmavaihtoehdoista Töölössä, Meilahdessa ja Munkkiniemessä

Merikannontien osuus Pyöräkadun plussat Humallahden osuus Rantareittivaihtoehto plussat Rantareittivaihtoehto miinukset Paciuksenkadun reittivaihtoehdon plussat Paciuksenkadun reittivaihtoehdon miinukset Munkkiniemen puistotien osuus Kaksisuuntainen pyörätie puistoissa parannettuna, plussat Kaksisuuntainen pyörätie puistoissa parannettuna, miinukset Pyöräkaistat […]

Lue lisää

Kannanotot

1.9.2023

Kommentti Itäbaanan suunnitelmavaihtoehdoista Herttoniemessä

Itäväylän viereisen reitin plussat Itäväylän viereisen reitin miinukset Mekaanikonkadun reitin plussat Mekaanikonkadun reitin miinukset Molemmissa vaihtoehdoissa on selkeästi omat hyvät ja huonot puolensa. Itäväylä-vaihtoehdossa meluaita pyörätien ja ajoradan välissä parantaisi […]

Lue lisää

Kannanotot

25.5.2023

Kannanotto Helsingin seudun MAL- suunnitelmasta

Tässä kannanotossa esitetyt huomiot koskevat Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelmaluonnosta (päivätty 3.4.2023). Helsingin seudun pyöräilijät ry (myöhemmin Hepo) (Y-tunnus: 2142111-1) vastaa kannanottopyyntöön diaarinumero 752/08.00.00.01/2020. Hepo lausuu tässä kannanotossa […]

Lue lisää

Kannanotot

1.3.2023

Mielipide Aviapoliksen lukion ja Suomen Ilmailumuseon asemakaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta

Pyöräpysäköinnin sijoittaminen ja mitoitus Pysäköintiä tulisi sijoittaa alueelle myös lounaan suunnasta (Toinen savu – Tikkurilantie – Aviabulevardi) saavuttaessa. Pyöräpysäköintien on oltava kaikista saapumissuunnista katsottuna ennen kohdetta ja helposti havaittavissa. Kaavassa […]

Lue lisää

Kannanotot

20.12.2022

Kommentti Sörnäistenkadun katusuunnitelman luonnoksesta

Tässä kommentissa esitetyt huomiot koskevat suunnitelmaa: Piirustus 31885/1 ja asemakaava nro 10900. Katusuunnitelma puuttuu ansiokkaasti liikenneturvallisuutta vaarantavan risteyksen toteutukseen. Erityisesti kiitämme moottoriajoneuvoliikenteen katkaisua Sörnäistenkadun ja Lautatarhankadun risteyksessä. Haluamme kuitenkin tehdä […]

Lue lisää

Kannanotot

9.12.2022

Muistutus Hakunilantien katusuunnitelmaan

Yhdistetty jalankulku- ja pyörätie on suunnitelmassa kapeimmillaan 2 metriä. Näin kapea väylä ei ole sujuva eikä turvallinen jalankulku- ja pyöräliikenteelle. Polkupyörän lain sallima maksimileveys on 1,25 metriä. Väylä on aivan […]

Lue lisää

Kannanotot

13.10.2022

Mielipide asemakaavaluonnokseen 052600 Muuran kaupunkikylät

1. Polkupyöräpysäköinti Kaavaluonnos ei näytä asettavan tarkempia ehtoja polkupyöräpysäköinnin sijoittamisesta kaupan palvelujen välittömään läheisyyteen. Keskustatoimintojen korttelialueelle tulisi lisätä polkupyöräpysäköinnin määräyksiin mitoituksen lisäksi määräys asiakaspysäköintipaikkojen sijoittamisesta kaupallisten palveluiden välittömään läheisyyteen, jotta […]

Lue lisää

Kannanotot

6.10.2022

Muistutus Kyytitien katusuunnitelmasta välillä Tukkukaupankuja – Vanha Porvoontie

1. Kyytitien ja logistiikkakeskuksen tonttiliittymän risteyksessä ylityksen linjausta tulisi suoristaa. Risteyksessä huomiota ei pitäisi joutua kiinnittämään turhiin mutkiin, jotta voi keskittyä muuhun liikenteeseen. Ylityksen länsipuolella haasteena on raitiotien ylityksen odotusalueen […]

Lue lisää

Kannanotot

19.9.2022

Kommentti Rantaradanbaanan yleissuunnitelmasta Kauniaisten kaupungin alueella

Tässä kommentissa esitetyt huomiot koskevat seuraavia suunnitelmia: Rantaradanbaanan yleissuunnitelma PLV 3012-3896, PLV 3896-4607, PLV 5148-6147, Tyyppipoikkileikkaus nro 2298/004 ja Kauniaisten kaupungin Yleissuunnitelman esittely. Olemme jättäneet nämä palautteet tämän kommentin lisäksi […]

Lue lisää

Kannanotot

12.9.2022

Pääkaupunkiseudun kunnat tiivistävät kaupunkikuvaa: Kulkumuotojen priorisoinnin analyysin puute asemakaavan suunnittelussa johtaa huonompaan kaupunkiin

Nykymuotoisessa asemakaavasuunnittelussa ei lainkaan suunnitella kulkumuotojen prioriteettijärjestystä kävely – pyöräily – julkinen liikenne – logistiikka – yksityisautoilu. Asemakaavavaihe edeltää liikenne- ja katusuunnitteluvaiheita ja linjaa suunnitteluraamit seuraaviin suunnitteluvaiheisiin ja asemakaavan lopulliseen […]

Lue lisää